Chybové hlášky a jejich řešení
Při zasílání požadavků na platební bránu se můžete setkat s chybovými hláškami, které platební brána vrací. Seznam oznámení najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Testovací logy (uživatelský účet v klientském portálu musí mít roli Tester). Oznámení souhrnně zasíláme e-mailem na adresu, kterou jste zvolili jako kontaktní pro zasílání chybových hlášek. Níže jsou uvedeny nejčastější chybové hlášky a jejich řešení. Podrobný technický popis najdete v dokumentaci API.
Chyby při zakládání platby (volání endpointu create)
Tyto hlášky najdete v testovacím logu v Klientském portálu, neposíláme je e-mailem. Při zakládání platby (nebo volání jiných API metod) je potřeba kontrolovat chybové stavy.
Zakládání plateb z nepovolené IP adresy serveru
Chybová hláška znamená, že e-shop zakládá platby z nepovolené IP adresy serveru. Povolení IP adres můžete provádět sami v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodů > Propojení obchodu.
IP adresy není nutné definovat jednotlivě, ale mohou být zapsány jako rozsah. Tedy IP adresa následována lomítkem a číslem určujícím počet uzamknutých bitů adresy (tzv. maskou sítě). Například zápis 192.168.1.0/24 povolí IP adresu začínající 192.168.1. s libovolným posledním číslem.
Rozsah IP adres používaný systémem Comgate je definován jako 89.185.236.55/32. Tento rozsah se používá pouze pro předání výsledku platby na pozadí. Bližší informace jsou k dispozici zde.
Chybná kombinace parametru země a měny
Chybová hláška znamená, že e-shop zakládá platbu s parametrem country SK a currency CZK, tedy v kombinaci, která není možná. Pro parametr country SK je třeba použít parametr currency EUR, pro parametr country CZ je třeba použít parametr currency CZK.
Chybová hláška znamená, že e-shop zakládá platbu s chybným parametrem country NL. Parametr country se neváže k zemi, z níž nakupuje zákazník, nýbrž k metodám platební brány. Pokud tedy e-shop zakládá platby v měně CZK, parametr country musí být CZ. V případě, že se jedná o platbu v měně EUR, parametr country musí být SK.
Chybný parametr metody
Error [1308] - Specified payment method BANK_CZ_CS, country CZ and currency CZK is not enabled for you! Only following countries, methods and currencies are enabled for you: CZ:BANK_CZ_AB:CZK, CZ:BANK_CZ_CSOB:CZK, CZ:BANK_CZ_CS_P:CZK, CZ:BANK_CZ_CTB:CZK, CZ:BANK_CZ_EB:CZK, CZ:BANK_CZ_FB:CZK, CZ:BANK_CZ_GE:CZK, CZ:BANK_CZ_KB:CZK, CZ:BANK_CZ_MB_P:CZK, CZ:BANK_CZ_OTHER:CZK, CZ:BANK_CZ_PS:CZK, CZ:BANK_CZ_RB:CZK, CZ:BANK_CZ_UC:CZK, CZ:BANK_CZ_VB:CZK, CZ:BANK_CZ_ZB:CZK
Chybová hláška znamená, že e-shop zakládá platbu s chybným parametrem metody bankovní tlačítko České spořitelny. Správný parametr této metody je BANK_CZ_CS_P. Výčet povolených metod a jejich parametrů najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodů.
Chybný parametr platby
Error [1400] - Unauthorized access
Zkontrolujte parametry logu platby, který najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Testovací logy. V tomto případě může jít např. o chybně vyplněný parametr merchant (často je v parametru merchant chybně uvedena URL e-shopu místo ID propojení). Může jít také o kombinaci špatného protokolu. Např. v propojení je nastaven SOAP, ale klient posílá HTTP POST nebo opačně. Případně může jít o chybně zadané heslo (parametr secret).
Příklad logu platby
merchant=142797&test=false&country=CZ&price=381200&curr=CZK&label=2000214&refId=2000214&payerId=&vatPL=&cat=&method=ALL&account=&email=grlodders%40outlook.com&phone=620107837&name=&lang=&prepareOnly=true&secret=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX&preauth=false&initRecurring=false&eetReport=&eetData=
Chybně vyplněný parametr account
Error [1311] - Invalid bank account identifier 000000000/2010
Chybová hláška znamená, že e-shop zakládá platbu s vyplněným parametrem account, ačkoli má nastavený pouze jeden výchozí účet pro výplatu. Tento parametr je určen pouze pro případy, kdy chce mít obchodník pro jednu měnu více účtů pro výplatu peněz.
Zakládání ostré transakce v testovacím prostředí
Chybová hláška značí, že e-shop zakládá ostrou transakci ve chvíli, kdy ještě nebyl odsouhlasen k produkčnímu provozu. V tuto chvíli je možné ze strany e-shopu zakládat pouze testovací transakce, které mají parametr test=true. Ostré transakce, které mají parametr test=false, je možné zakládat až po spuštění platební brány do ostrého provozu.
Chyby při předávání stavu do e-shopu
Platební brána v reakci na úhradu nebo zrušení platby zasílá do e-shopu notifikaci o změněném stavu. Při takovém předávání stavů může dojít k několika chybám. Platební brána chyby zaloguje do Klientského portálu do sekce Integrace > Testovací logy (uživatelský účet v klientském portálu musí mít roli Tester). Oznámení souhrnně zasíláme e-mailem na adresu, kterou jste zvolili jako kontaktní pro zasílání chybových hlášek. Níže jsou uvedeny nejčastější chybové hlášky a jejich řešení. Podrobný technický popis najdete v dokumentaci API.
Když se server Comgate snaží předat na server obchodníka stav platby (PAID nebo CANCELLED).
E-shop neakceptuje předávaný stav platby
The payment status report has not been accepted by merchant server.
Protocol: HTTP POST.
Merchant server URL: (https://www.gaea.cz/comgatenotificationhandler)
Invalid HTTP response status code: 500. The valid value is 200.
Tato chybová hláška nemá vliv na funkčnost platební brány, platba tedy standardně proběhne. Upozorňuje na to, že e-shop neakceptuje správně předání informace o stavu platby.
Pro správnou akceptaci stavu platby je nutné potvrdit převzetí HTTP kódem 200. Jakýkoliv jiný HTTP kód vyvolá chybu a opětovné předávání informace o stavu platby.
Zároveň je nutné mít správně nastavené návratové URL adresy v propojení obchodu, které najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodů > Propojení obchodu.
E-shop neakceptuje předávaný stav platby + vyčerpán limit na přesměrování
The payment status report has not been accepted by merchant server.
Protocol: HTTP POST.
Merchant server URL: (https://vytvorsipotisk.cz/?comgate=notify)
Error in cURL request: Maximum (5) redirects followed
Tato chybová hláška nemá vliv na funkčnost platební brány, platba tedy standardně proběhne. Upozorňuje na to, že e-shop neakceptuje správně předání informace o stavu platby.
Informace se předává přes protokol POST. Je pravděpodobné, že server e-shopu provede před vlastní odpovědí ještě přesměrování protokolem GET. To naše strana neakceptuje. Je třeba prověřit, zda přesměrování neprovádí nějaký plugin – typicky v tomto případě bývá problém v SEO pluginu.
Zároveň je nutné mít správně nastavené návratové URL adresy v propojení obchodu, které najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodů > Propojení obchodu.
Zároveň zde byl vyčerpán limit na přesměrování plátce na URL, kde má být provedena platba.
Problém se SSL certifikátem
Error in cURL request: SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate
Error in cURL request: SSL certificate problem: certificate has expired
Chybová hláška znamená problém se SSL certifikátem. Zkontrolujte si platnost SSL certifikátu. Pokud by problém přetrvával, obraťte se na technickou podporu na support@comgate.cz.