Shoptet
Prvním krokem pro aktivaci platební brány na platformě Shoptet je zakoupení Shoptet doplňku.
Uzavření smlouvy o platebních službách a ohlášení obchodu u karetních asociací může proběhnout i před zakoupením doplňku v Shoptetu. Spuštění platební brány do ostrého provozu je ale zakoupením doplňku podmíněno.
Platby v Kč
Jakmile je vaše platební brána pro konkrétní eshop (URL) aktivována, můžete se přihlásit do administrace e-shopu a v Nastavení > Doprava a platby > Způsoby platby aktivovat platební metody, které máte zasmluvněné.
Seznam veškerých zasmluvněných platebních metod najdete ve svém Klientském portálu Comgate.
Ve výchozím stavu máte platební metody dostupné ve své administraci a je na vás, abyste jednotlivé metody aktivovali pro své zákazníky. Aktivaci provedete kliknutím na tlačítko ve sloupci „Viditelnost“.
V případě on-line bankovních převodů máte dvě možnosti, jak je klientům zpřístupnit:
- Aktivace on-line bankovních převodů pro jednotlivé banky zvlášť. V tom případě se zobrazí každá zvlášť i v nabídce platebních metod ve vašem e-shopu.
- Volba platební metody „on-line bankovní převod“ (viz obrázek níže). Tím aktivujete všechna dostupná bankovní tlačítka. Zákazník si v e-shopu vybere tuto platební metodu a pak je při platbě přesměrován na rozcestník platební brány, kde si vybere banku, kterou chce pro platbu prostřednictvím internetového bankovnictví použít.
Platby v cizích měnách
V platební bráně lze platit i v jiných měnách. Typicky tak mohou zahraniční zákazníci provést úhradu v měně EUR ze zahraničního bankovního účtu. Pro korektní funkčnost platební brány ve vašem e-shopu doporučujeme postupovat podle následujícího návodu.
Zprovoznění cizích měn
Prvním krokem je samotné přidání cizích měn. Shoptet umožňuje vložení dalších měn pomocí doplňku. Je tedy potřeba si rozšíření zakoupit. Otevřete si tedy stránku doplňku Cizí měny a nainstalujte si ho do svého e-shopu:
Přidání platební metody do e-shopu
Přejděte do administrace svého e-shopu. V menu přejděte na Nastavení > Základní nastavení > Měny. V pravém horním rohu už budete mít dostupné tlačítko „Přidat“.
Vložení EUR měny
V dialogovém okně vyberte požadovanou měnu a přidejte ji do svého e-shopu. Pro ukázku jsme zvolili měnu EUR.
Změna platební metody
Dále je potřeba upravit samotnou platební metodu v sekci Způsob platby. V levém menu si otevřete Nastavení > Doprava a platby > Způsoby platby. Pro nastavení pravidla u dané měny stačí kliknout na řádek s požadovanou platební metodou.
Nastavení ceníku platební metody
Po kliknutí na název platební metody se zobrazí detail platební metody, kde je níže na stránce nastavení Ceník. Doporučujeme upravit již připravenou položku, která je ve výchozím stavu nastavena na české koruny.
Úprava měny v ceníku platební metody
V dialogovém okně změňte měnu z CZK na EUR. Zajistíte tím to, že se slovenská platební metoda zobrazí pouze ve chvíli, kdy má zákazník v e-shopu vybranou platbu v eurech.
Přepínání stavu objednávek
Při předávání výsledku platby z platební brány na váš e-shop na platformě Shoptet je možné automaticky změnit stav objednávky podle vašich požadavků. Nastavení této funkce najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodu > Stavy objednávek Shoptet.