O platebních metodách
  • Tmavý režim
    Světlý režim
  • Pdf

O platebních metodách

  • Tmavý režim
    Světlý režim
  • Pdf

Platební brána poskytuje širokou škálu platebních metod. Platí, že větší počet platebních metod napomáhá k vyššímu počtu dokončených plateb. Proto vašim zákazníkům nabízíme možnost uhradit zboží či služby více než 50 různými způsoby.

Přehled platebních metod

Platby kartou – přijímáme spotřebitelské i business platební karty VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, Diners Club, Apple Pay.

Bankovní převody – poskytujeme bankovní tlačítka všech významných bank v Česku, na Slovensku a v Polsku, celkem kolem 50 bankovních domů.

Odložená platba – zákazník e-shopu má možnost nakoupit ihned, zaplatit později. Odložení platby až o 30 dnů je bezúročné. E-shop získá prostředky ihned po nákupu.

Apple Pay – v platební bráně je možné zaplatit pomocí Apple Pay. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.

Časté otázky

Jaké typy karet platební brána podporuje?
Přijímáme spotřebitelské i business karty VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, Diners Club a Apple Pay.

Jaká je minimální výše pro založení platby?
Výše transakce musí být minimálně 1 CZK; 0,1 EUR; 1 PLN; 100 HUF; 1 USD; 1 GBP, 5 RON.

Kdy se dozvím, že platba proběhla?
Tuto informaci vám poskytneme na základě přijatého avíza od banky. Pokud platba byla hrazena online platební kartou, dostanete informaci do 30 minut, u online bankovních tlačítek (eplatba+) do 2 hodin a u offline bankovního tlačítka (eplatba) zhruba do 2 dnů. Jakmile obdržíme od banky avízo, stav platby se automaticky změní na „zaplacená“. Vy tak můžete okamžitě reagovat a zboží klientovi expedovat.

Informace o zaplacení vám přijdou na e-mail. Zároveň stav platby můžete kontrolovat v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků.

Jak rychle obdržím peníze na bankovní účet?
Platbu odesíláme obratem po připsání částky na náš účet, obvykle do 2 pracovních dnů. Tuto službu poskytujeme všem klientům zdarma.

Kde si mohu zkontrolovat jednotlivé transakce?
Veškeré transakce naleznete přímo v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků. Navíc pokud využíváte účetní systém, se kterým je platební brána propojená, vše můžete automatizovat a kontrolovat přímo v něm.

Co se stane, když se zákazníkovi nepodaří platbu dokončit?
S každou založenou platbou odchází plátci notifikace, na základě které se může k platbě vrátit do vypršení expirace platby. V notifikaci zákazník nalezne odkaz k platbě s možností změny platební metody a její dokončení.

Do kdy je platební odkaz aktivní?
Platební link zůstává aktivní do vypršení expirace platby. Po celou dobu může plátce platbu dokončit. Platba se po vypršení časového limitu přepne do stavu „nezaplacená”. Dobu expirace si můžete zvolit přímo v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodu > Platební metody.

Výchozí doba expirace je pro všechny platby nastavená na 7 dnů a lze ji libovolně měnit.

Co když zákazník zaplatí měnou, kterou v platební bráně nemám povolenou?
I v takovém případě může klient na vašem e-shopu nakoupit. Pokud klient platí podporovanou kartou, vybere si na vašem e-shopu měnu, která mu vyhovuje, a v té platbu provede. V takovém případě převod do dané měny provádí domácí banka klienta v rámci vlastního aktuálního kurzu.


Příklad: Klient s CZ kartou uskuteční nákup na e-shopu, kde je jedinou měnou euro. Klient zaplatí v eurech, jeho domácí banka zprostředkuje převod měny dle stávajícího kurzu. Majiteli e-shopu přijde transakce již standardně v EUR.

Jaké měny platební brána akceptuje?
V platební bráně můžete přijímat platby v měně: CZK, EUR, PLN, HUF, USD, GBP, HRK, RON, NOK a SEK

Jak si mohu aktivovat více cizích měn?
Pro povolení cizí měny zašlete požadavek na zákaznickou podporu.

Mohu si nastavit více účtů pro jednotlivé e-shopy?
Standardně je v systémech Comgate Payments přednastaven jen jeden účet pro vybíjení CZK a EUR. Přejete-li si, aby se bankovní spojení pro vaše obchody odlišovala, tedy aby byly platby zasílány na různé CZK nebo EUR účty, je nejdříve nutné provést úpravu na úrovni implementace. Identifikátor se předává prostřednictvím parametru „account“. Zvolte si pro každý účet odlišný identifikátor a následně ho s daným číslem účtu zašlete na zákaznickou podporu.

Jak nakládáte s daty z platebních karet?
Comgate Payments coby platební instituce podléhá detailnímu dohledu ČNB a splňuje přísná kritéria pro nakládání s platebními údaji. Platbu kartou pouze zprostředkovává, plátce zadává její údaje v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky.

Pravidla pro nakládání s osobními údaji


Byl tento článek užitečný?

What's Next