Platby a výpisy
Platby zákazníků převádíme na váš účet každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, převádíme úhrnnou výši transakcí za každou měnu zvlášť.
Detail bankovního převodu
U převodů v CZK naleznete ve zprávě pro příjemce souhrnnou informaci o objemu plateb, poplatků, vratek a splátek. U bankovních převodů v EUR najdete tyto informace v poli „remittance info“ neboli informace o převodu.
Denní vyúčtování
Každý pracovní den v ranních hodinách přicházejí na vaši e-mailovou adresu zprávy se soubory obsahujícími hromadné výpisy plateb. Tyto výpisy podrobně popisují všechny platby, které byly bankovním převodem provedeny v předchozím pracovním dni.
Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:
CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
PDF – účetní doklad
Veškerá denní vyúčtování si rovněž můžete stáhnout v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ, případně pomocí API.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | Obchodník |
Předmět e-mailu | Bankovní převod var. symbol: {nazevObchodu} |
Příloha e-mailu | Denní výpis o bankovním převodu |
E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.
Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.
Měsíční vyúčtování
Každý měsíc přicházejí na vaši e-mailovou adresu soubory obsahující souhrn bankovních převodů za jednotlivé pracovní dny.
Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:
CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
PDF – účetní doklad
Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a najdete ho v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.
Podrobnosti o zprávě
Odesílatel | platby-podpora@comgate.cz |
Příjemce | Obchodník |
Předmět e-mailu | Comgate | PDF výpisy k bankovním převodům |
Příloha e-mailu | Měsíční výpis bankovních převodů |
E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.
Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.
Vzorové soubory ke stažení
Platební brána:
ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky
ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem
ukázkové denní vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v CSV
Platební terminál:
ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky
ukázkový ABO soubor se souhrnnými poplatky
ukázkové denní vyúčtování v PDF
ukázkové měsíční vyúčtování v CSV
Položky rozpisu plateb
Merchant – identifikátor e-shopu najdete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.
Datum založení – den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.
Datum zaplacení – den, kdy banka potvrdila realizaci platby.
Datum převodu – den vyplacení hromadného převodu transakcí.
Měsíc fakturace – měsíc, ke kterému se platba vztahuje účetně.
ID Comgate – 12místný kód, unikátní identifikace platby.
Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.
Popis – krátký popis produktu (1–16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.
Variabilní symbol platby – variabilní symbol přiřazený k dané platbě.
Variabilní symbol převodu – variabilní symbol hromadného převodu.
ID od klienta – párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.
Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše zákazníkovy objednávky).
Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).
Poplatek celkem – poplatek určený dle sazebníku.
Poplatek mezibankovní – poplatek, který dostává vydavatel platební karty.
Poplatek asociace – poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.
Poplatek zpracovatel – poplatek, který si účtuje zpracovatel transakce
Typ karty – v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:
EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané v ČR a EU
EU UNREGULATED – neregulované karty vydané v ČR a EU
NON EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané mimo EU
NON EU BUSINESS – Business karty vydané mimo EU
Časté otázky
Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?
Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 6. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování najdete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.
Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?
Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“. Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“. Více informací v protokolu API.
Co na vyúčtování znamená „ruční pohyb“?
Ruční pohyb je označení pro položku v denním vyúčtování, která vyžadovala ruční zásah pracovníka Comgate (např. refundace v případě, kdy obchod neměl dost prostředků na její automatické provedení).
Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?
Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi. Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že vám budeme vyplácet celé částky každý den a k naúčtování poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury. Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.
Službu lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.