Platby a výpisy

      Platby a výpisy


        Shrnutí článku

        Platby zákazníků převádíme na váš účet každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, převádíme úhrnnou výši transakcí za každou měnu zvlášť.

        Detail bankovního převodu

        U převodů v CZK naleznete ve zprávě pro příjemce souhrnnou informaci o objemu plateb, poplatků, vratek a splátek. U bankovních převodů v EUR najdete tyto informace v poli „remittance info“ neboli informace o převodu.

        Detail%20bankovn%C3%ADho%20p%C5%99evodu

        Denní vyúčtování

        Každý pracovní den v ranních hodinách přicházejí na vaši e-mailovou adresu zprávy se soubory obsahujícími hromadné výpisy plateb. Tyto výpisy podrobně popisují všechny platby, které byly bankovním převodem provedeny v předchozím pracovním dni.

        Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

        • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech

        • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru

        • PDF – účetní doklad

        Veškerá denní vyúčtování si rovněž můžete stáhnout v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ, případně pomocí API.

        Denn%C3%AD%20vy%C3%BA%C4%8Dtov%C3%A1n%C3%AD

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatel

        platby-podpora@comgate.cz

        Příjemce

        Obchodník

        Předmět e-mailu

        Bankovní převod var. symbol: {nazevObchodu}

        Příloha e-mailu

        Denní výpis o bankovním převodu

        E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

        Měsíční vyúčtování

        Každý měsíc přicházejí na vaši e-mailovou adresu soubory obsahující souhrn bankovních převodů za jednotlivé pracovní dny.

        Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

        • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech

        • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru

        • PDF – účetní doklad

        Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a najdete ho v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

        Mesicni%20vyuctovani

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatel

        platby-podpora@comgate.cz

        Příjemce

        Obchodník

        Předmět e-mailu

        Comgate | PDF výpisy k bankovním převodům

        Příloha e-mailu

        Měsíční výpis bankovních převodů

        E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

        Vzorové soubory ke stažení

        Platební brána:

        ukázkový CSV soubor

        ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

        ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem

        ukázkové denní vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v CSV

        Platební terminál:

        ukázkový CSV soubor

        ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

        ukázkový ABO soubor se souhrnnými poplatky

        ukázkové denní vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v CSV

        Položky rozpisu plateb

        Merchant – identifikátor e-shopu najdete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.

        Datum založení – den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.

        Datum zaplacení – den, kdy banka potvrdila realizaci platby.

        Datum převodu – den vyplacení hromadného převodu transakcí.

        Měsíc fakturace – měsíc, ke kterému se platba vztahuje účetně.

        ID Comgate – 12místný kód, unikátní identifikace platby.

        Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.

        Popis – krátký popis produktu (1–16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.

        Variabilní symbol platby – variabilní symbol přiřazený k dané platbě. 

        Variabilní symbol převodu – variabilní symbol hromadného převodu.

        ID od klienta – párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.

        Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše zákazníkovy objednávky).

        Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).

        Poplatek celkem – poplatek určený dle sazebníku.

        Poplatek mezibankovní – poplatek, který dostává vydavatel platební karty. 

        Poplatek asociace – poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.

        Poplatek zpracovatel – poplatek, který si účtuje zpracovatel transakce

        Typ karty – v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:

        • EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané v ČR a EU

        • EU UNREGULATED – neregulované karty vydané v ČR a EU

        • NON EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané mimo EU

        • NON EU BUSINESS –  Business karty vydané mimo EU

        Časté otázky

        Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?

        Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 6. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování najdete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

        Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?

        Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“. Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“. Více informací v protokolu API.

        Co na vyúčtování znamená „ruční pohyb“?

        Ruční pohyb je označení pro položku v denním vyúčtování, která vyžadovala ruční zásah pracovníka Comgate (např. refundace v případě, kdy obchod neměl dost prostředků na její automatické provedení).

        Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?

        Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi. Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že vám budeme vyplácet celé částky každý den a k naúčtování poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury. Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.

        Službu lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.


        Byl tento článek užitečný?

        What's Next
        Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
        First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
        Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
        Enter a valid email
        Enter a valid password
        Your profile has been successfully updated.