Platby a výpisy
Platby zákazníků jsou na váš účet převáděny každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, pak jsou vám převedeny transakce za každou měnu zvlášť.
Denní vyúčtování
Součástí každodenního vypořádání transakcí jedním hromadným převodem je zaslání e-mailu, který obsahuje rozpis transakcí ve formátech:
- CSV - soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
- ABO - formát vhodný k automatickému importu do účetních softwarů
- PDF - soubor jako účetní doklad
Veškeré denní rozpisy jsou vám k dispozici ke stažení v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ nebo si je můžete stáhnout pomocí API.
Vzorové soubory ke stažení naleznete zde:
- ukázkový CSV soubor
- ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky
- ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem
- ukázkové denní vyúčtování v PDF
- ukázkové měsíční vyúčtování v PDF
Měsíční vyúčtování
Měsíční vyúčtování obsahuje přehled všech denních převodů na váš bankovní účet a sumarizaci denních výpisů za daný měsíc. V tomto vyúčtování se vám také zobrazí případný bonus.
Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a naleznete ho v Klietnském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.
Položky rozpisu plateb
Merchant - identifikátor e-shopu naleznete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.
Datum založení - den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.
Datum zaplacení - den, kdy banka potvrdila zaplacení platby plátcem.
Datum převodu - den, kdy byl vyplacen hromadný převod transakcí.
Měsíc fakturace - měsíc, ke kterému se platba účetně vztahuje.
ID Comgate - 12místný kód, unikátní identifikace platby.
Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.
Popis - krátký popis produktu (1-16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.
Variabilní symbol platby - variabilní symbol, pod kterým uhradil plátce platbu. Například v případě metody platebního tlačítka je tento symbol předvyplněn v platebním příkazu v internetovém bankovnictví.
Variabilní symbol převodu - variabilní symbol hromadného převodu.
ID Klienta - párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.
Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše objednávky zákazníka).
Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).
Poplatek celkem - poplatek určený dle sazebníku.
Poplatek mezibankovní - poplatek, který platí zpracovatelská banka vydavatelské bance.
Poplatek asociace - poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.
Poplatek zpracovatel - poplatek, který si účtuje zpracovatelská banka za zpracování transakce.
Typ karty - v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:
- EU CONSUMER - spotřebitelské karty vydané v ČR a EU
- EU UNREGULATED - neregulované karty vydané v ČR a EU
- NON EU CONSUMER - spotřebitelské karty vydané mimo EU
- NON EU BUSINESS - Business karty vydané mimo EU
Časté otázky
Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?
Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 15. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování naleznete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.
Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?
Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“.
Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“.
Více informací v protokolu API.
Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?
Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi.
Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že vám budeme posílat celé částky každý den a k vyrovnání poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury.
Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.
Služba lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.