Platby a výpisy
  • Tmavý režim
    Světlý režim
  • Pdf

Platby a výpisy

  • Tmavý režim
    Světlý režim
  • Pdf

Platby zákazníků jsou na váš účet převáděny každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, pak jsou vám převedeny transakce za každou měnu zvlášť.

Denní vyúčtování

Součástí každodenního vypořádání transakcí jedním hromadným převodem je zaslání e-mailu, který obsahuje rozpis transakcí ve formátech:

  • CSV - soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
  • ABO - formát vhodný k automatickému importu do účetních softwarů
  • PDF - soubor jako účetní doklad

Veškeré denní rozpisy jsou vám k dispozici ke stažení v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ nebo si je můžete stáhnout pomocí API.

Vzorové soubory ke stažení naleznete zde:

Měsíční vyúčtování

Měsíční vyúčtování obsahuje přehled všech denních převodů na váš bankovní účet a sumarizaci denních výpisů za daný měsíc. V tomto vyúčtování se vám také zobrazí případný bonus.


Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a naleznete ho v Klietnském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

Položky rozpisu plateb

  • Merchant - identifikátor e-shopu naleznete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.

  • Datum založení - den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.

  • Datum zaplacení - den, kdy banka potvrdila zaplacení platby plátcem.

  • Datum převodu - den, kdy byl vyplacen hromadný převod transakcí.

  • Měsíc fakturace - měsíc, ke kterému se platba účetně vztahuje.

  • ID Comgate - 12místný kód, unikátní identifikace platby.

  • Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.

  • Popis - krátký popis produktu (1-16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.

  • Variabilní symbol platby - variabilní symbol, pod kterým uhradil plátce platbu. Například v případě metody platebního tlačítka je tento symbol předvyplněn v platebním příkazu v internetovém bankovnictví.

  • Variabilní symbol převodu - variabilní symbol hromadného převodu.

  • ID Klienta - párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.

  • Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše objednávky zákazníka).

  • Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).

  • Poplatek celkem - poplatek určený dle sazebníku.

  • Poplatek mezibankovní - poplatek, který platí zpracovatelská banka vydavatelské bance.

  • Poplatek asociace - poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.

  • Poplatek zpracovatel - poplatek, který si účtuje zpracovatelská banka za zpracování transakce.

  • Typ karty - v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:

    • EU CONSUMER - spotřebitelské karty vydané v ČR a EU
    • EU UNREGULATED - neregulované karty vydané v ČR a EU
    • NON EU CONSUMER - spotřebitelské karty vydané mimo EU
    • NON EU BUSINESS - Business karty vydané mimo EU

Časté otázky

Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?
Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 15. dni v měsíci na váš uvedený e-mail, zároveň měsíční vyúčtování naleznete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?
Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi. Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, kdy vám budeme posílat celé částky každý den a k vyrovnání poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu, formou vystavené faktury. Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1%. O toto procento bude navýšena hodnota poplatku za transakci.
Služba lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.

Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?
Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v CSV. souboru v kolonce "ID od klienta". Pokud si přejete slovní popis ve sloupci "Produkt" CSV., zadejte v nastavení údaj "name". Více informací v protokolu API.


Byl tento článek užitečný?

What's Next