O platebních metodách
Platební brána Comgate má nejširší škálu platebních metod na českém trhu, zákazníci tedy zaplatí snadno v každé situaci, vždy mohou zvolit svůj preferovaný způsob zaplacení – ať už má raději platbu kartou, bankovním převodem, načtením QR kódu do mobilního bankovnictví, nebo chce využít odloženou platbu či nějakou z možností splátek. Bohatou nabídkou platebních metod pomáhá platební brána Comgate e-shopu k vyššímu poměru dokončených plateb. Vysoký užitek nabízí internetovým obchodům i při jejich expanzi do zahraničí, zvláště na Slovensko nebo do Polska. I tam nabízí nejpopulárnější platební metody.
Platby kartou – nejběžnější platební metoda, kterou využívá přibližně 80 % zákazníků. Přijímáme platební karty Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro.
Apple Pay – platba pomocí karty virtualizované do Peněženky Apple. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Google Pay – platba kartou uloženou v Peněžence Google. Zobrazuje se na kompatibilních zařízeních.
Bankovní převody – převody mezi bankovními účty bez nutnosti použití platební karty. platební brána umožňuje PSD2 platby, online bankovní převody, QR platby i bankovní převody bez okamžitého potvrzení.
Odložené platby – zákazník e-shopu má možnost nakoupit ihned, zaplatit později. Odložení platby až o 30 dnů je bezúročné. E-shop získá prostředky ihned po nákupu.
Platby na tři splátky bez navýšení – zákazník si může rozložit platbu za nákup na tři měsíční splátky bez poplatku. E-shop obdrží celou částku okamžitě.
Splátkový prodej – zákazník si může zvolit počet a výši jednotlivých splátek podle podmínek poskytovatele. E-shop obdrží celou částku okamžitě.
Platby kartou – nejběžnější platební metoda, kterou využívá přibližně 80 % zákazníků. Přijímáme platební karty Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro.
Apple Pay – platba pomocí karty virtualizované do Peněženky Apple. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Google Pay – platba kartou uloženou v Peněžence Google. Zobrazuje se na kompatibilních zařízeních.
Bankovní převody – převody mezi bankovními účty bez nutnosti použití platební karty. platební brána umožňuje PSD2 platby, online bankovní převody i bankovní převody bez okamžitého potvrzení.
Platby kartou – nejběžnější platební metoda, kterou využívá přibližně 80 % zákazníků. Přijímáme platební karty Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro.
Apple Pay – platba pomocí karty virtualizované do Peněženky Apple. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Google Pay – platba kartou uloženou v Peněžence Google. Zobrazuje se na kompatibilních zařízeních.
Bankovní převody – převody mezi bankovními účty bez nutnosti použití platební karty. platební brána umožňuje PSD2 platby, online bankovní převody i bankovní převody bez okamžitého potvrzení.
Blik – platba mezi bankovními účty bez nutnosti použití platební karty, v nabídce platební brány je zařazena mezi bankovními převody. Blik je služba, která vznikla v roce 2015 na základě spolupráce velkých polských bank. Mezi plátci se stala velmi oblíbenou díky své jednoduchosti, rychlosti a bezpečnosti, v polské e-commerce tvořily v roce 2022 platby pomocí přímých převodů 67 % všech transakcí. Podle údajů Polské národní banky bylo transakcí pomocí Blik v březnu 2022 o 218 % více než plateb kartou. Z těchto dat je zřejmé, že kdo chce prodávat v Polsku, bez Bliku se neobejde.
Časté otázky
Kdy se dozvím, že platba proběhla?
Informaci o dokončení platby dostanete e-mailem na základě přijatého avíza od banky – v případě platby kartou do 30 minut, u online bankovního převodu do 2 hodin a u standardního bankovního převodu přibližně do 2 dnů. Stav platby můžete kontrolovat také v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků.
Jak rychle obdržím peníze na bankovní účet?
Platby odesíláme každý všední den. Přesný termín připsání platby na váš účet závisí na bance, u které je účet vedený. Obvyklá lhůta je do 2 pracovních dnů.
Kde si mohu zkontrolovat jednotlivé transakce?
Veškeré transakce najdete přímo v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků. Pokud využíváte účetní systém, který je s platební bránou propojený, vše můžete automatizovat a kontrolovat rovněž přímo v něm.
Jaká je minimální výše pro založení platby?
Výše transakce musí být minimálně 1 CZK; 0,1 EUR; 1 PLN; 100 HUF; 1 USD; 1 GBP, 5 RON.
Co se stane, když se klientovi nepodaří platbu dokončit?
S každou založenou platbou odchází plátci notifikace, na základě které se může k platbě vrátit do doby expirace platby. V notifikaci klient obdrží rovněž odkaz k platbě s možností změny platební metody a jejího dokončení.
Do kdy je platební odkaz aktivní?
Platební odkaz zůstává aktivní do vypršení expirace platby. Po celou dobu může plátce platbu dokončit. Platba se po vypršení časového limitu přepne do stavu „nezaplacená“. Dobu expirace si můžete zvolit přímo v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodu > Platební metody.
Výchozí doba expirace je pro všechny platby nastavená na 7 dnů a lze ji libovolně měnit.
Co když klient zaplatí měnou, kterou v platební bráně nemám povolenou?
I v takovém případě může klient na vašem e-shopu nakoupit. Pokud klient platí podporovanou kartou, zaplatí měnou, v níž je veden účet platební karty. V takovém případě převod do dané měny provádí domácí banka klienta v rámci vlastního aktuálního kurzu.
Příklad: Klient s kartou vydanou v Česku uskuteční nákup na e-shopu, kde je jedinou měnou euro. Klient zaplatí v eurech, jeho domácí banka zprostředkuje převod měny dle stávajícího kurzu. Majiteli e-shopu přijde transakce již standardně v EUR.
Mohu si nastavit více účtů pro jednotlivé e-shopy?
Standardně je v systémech Comgate přednastaven jen jeden účet pro vyplácení CZK a EUR. Přejete-li si, aby se bankovní spojení pro vaše obchody odlišovala, tedy aby byly platby zasílány na různé CZK nebo EUR účty, je nejdříve nutné provést úpravu na úrovni implementace. Identifikátor se předává prostřednictvím parametru „account“. Zvolte si pro každý účet odlišný identifikátor a následně ho s daným číslem účtu zašlete na e-mail podpora@comgate.cz.
Mohu poslat odkaz na platbu?
Ano, tuto možnost mají všichni naši klienti s aktivní platební bránou. Odkaz můžete vygenerovat přímo v Klientském portálu v sekci Platby > Nová platba a následně zaslat klientovi.
Co je opakovaná platba a k čemu slouží?
Funkce Opakovaná platba vám umožní nastavit platbu za služby, která se opakuje v libovolné výši a s libovolnou frekvencí. Služba primárně slouží například pro pravidelné platby předplatného nebo členství v klubech.
První platba probíhá standardně, a pokud zákazník potvrdí souhlas s opakovanými platbami, následné platby již probíhají na pozadí bez nutnosti vyplňovat údaje o platební kartě. Více informací k nastavení opakované platby naleznete zde. Opakovaná platba se aktivuje pomocí protokolu API.
Tato funkce podléhá schválení, není proto dostupná automaticky pro všechny klienty.
Jak nakládáte s daty z platebních karet?
Comgate coby platební instituce podléhá detailnímu dohledu ČNB a splňuje přísná kritéria pro nakládání s platebními údaji. Platbu kartou pouze zprostředkovává, plátce zadává její údaje v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky.
Pravidla pro nakládání s osobními údaji
Které internetové prohlížeče jsou s platební bránou kompatibilní?
Platební brána Comgate funguje na všech běžných internetových prohlížečích.
TIP: Pokud plátce používá některý z podporovaných prohlížečů, a přesto se mu nedaří platbu dokončit, je možné, že správnému fungování brány brání cookies nebo některé z rozšíření (addons). V takovém případě radíme zkusit buď anonymní mód nebo rovnou jiný prohlížeč.