Platby a výpisy

      Platby a výpisy


        Shrnutí článku

        Platby zákazníků převádíme na váš účet každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, převádíme úhrnnou výši transakcí za každou měnu zvlášť.

        Stav platby

        U každé iniciované platby je obchodníkovi zaslána informace o jejím stavu. U úspěšných transakcí je stav platby Potvrzeno. V případě, že transakce neproběhne, např. z důvodu expirace platby na platební bráně, je označena jako Zrušeno

        Stav%20platby

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatelplatby-podpora@comgate.cz
        Příjemcee-mail obchodníka
        Předmět e-mailuPlatba - www.urlobchodu.cz - Potvrzeno
        Příloha e-mailu Bez příloh

        E-mailovou adresu, na kterou budou tato oznámení zasílána, můžete nastavit v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro informace o jednotlivých platbách. 

        Není-li e-mailová adresa vyplněna, zasílání zpráv je vypnuto.

        Detail bankovního převodu

        U převodů v CZK naleznete ve zprávě pro příjemce souhrnnou informaci o objemu plateb, poplatků, vratek a splátek. U bankovních převodů v EUR najdete tyto informace v poli „remittance info“ neboli informace o převodu.

        Detail%20bankovn%C3%ADho%20p%C5%99evodu

        Denní vyúčtování

        Každý pracovní den v ranních hodinách přicházejí na vaši e-mailovou adresu zprávy se soubory obsahujícími hromadné výpisy plateb. Tyto výpisy podrobně popisují všechny platby, které byly bankovním převodem provedeny v předchozím pracovním dni.

        Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

        • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
        • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
        • PDF – účetní doklad

        Veškerá denní vyúčtování si rovněž můžete stáhnout v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ, případně pomocí API.

        Denn%C3%AD%20vy%C3%BA%C4%8Dtov%C3%A1n%C3%AD

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatelplatby-podpora@comgate.cz
        PříjemceObchodník
        Předmět e-mailuBankovní převod var. symbol: {nazevObchodu}
        Příloha e-mailuDenní výpis o bankovním převodu

        E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

        Měsíční vyúčtování

        Každý měsíc přicházejí na vaši e-mailovou adresu soubory obsahující souhrn bankovních převodů za jednotlivé pracovní dny.

        Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

        • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech
        • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru
        • PDF – účetní doklad
        Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a najdete ho v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

        Mesicni%20vyuctovani

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatelplatby-podpora@comgate.cz
        PříjemceObchodník
        Předmět e-mailuComgate | PDF výpisy k bankovním převodům
        Příloha e-mailuMěsíční výpis bankovních převodů

        E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

        Vzorové soubory ke stažení

        Platební brána:

        ukázkový CSV soubor

        ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

        ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem

        ukázkové denní vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v CSV


        Platební terminál:

        ukázkový CSV soubor

        ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

        ukázkový ABO soubor se souhrnnými poplatky

        ukázkové denní vyúčtování v PDF

        ukázkové měsíční vyúčtování v CSV


        Položky rozpisu plateb

        Merchant – identifikátor e-shopu najdete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů > Propojeni obchodu.

        Datum založení – den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.

        Datum zaplacení – den, kdy banka potvrdila realizaci platby.

        Datum převodu – den vyplacení hromadného převodu transakcí.

        Měsíc fakturace – měsíc, ke kterému se platba vztahuje účetně.

        ID Comgate – 12místný kód, unikátní identifikace platby.

        Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.

        Popis – krátký popis produktu (1–16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.

        Variabilní symbol platby – variabilní symbol přiřazený k dané platbě. 

        Variabilní symbol převodu – variabilní symbol hromadného převodu.

        ID od klienta – párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.

        Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše zákazníkovy objednávky).

        Převedená částka – částka, která je e-shopu zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).

        Poplatek celkem – poplatek určený dle sazebníku.

        Poplatek mezibankovní – poplatek, který platí zpracovatelská banka vydavatelské bance.

        Poplatek asociace – poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.

        Poplatek zpracovatel – poplatek, který si účtuje zpracovatelská banka za zpracování transakce.


        Typ karty – v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:

        • EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané v ČR a EU
        • EU UNREGULATED – neregulované karty vydané v ČR a EU
        • NON EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané mimo EU
        • NON EU BUSINESS –  Business karty vydané mimo EU

        Hlášení o chybě 

        Při zasílání požadavků na platební bránu se můžete setkat s chybovými hláškami, které platební brána vrací. Informace o těchto chybách obdrží obchodník na svou e-mailovou adresu. Pokud nastane více totožných chyb, jsou seskupeny do jedné notifikační zprávy. 

        Přehled všech chybových hlášek s vysvětlením naleznete pod odkazem zde, nebo přímo v technické dokumentaci.

        Hlaseni%20o%20chybach%201

        Podrobnosti o zprávě

        Odesílatelplatby-podpora@comgate.cz
        Příjemcee-mail obchodníka
        Předmět e-mailu
        Platba - www.urlobchodu.cz - Potvrzeno
        Příloha e-mailuBez příloh

        Nastavení e-mailové adresy, na kterou má být chybová zpráva zaslána, provedete v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro zasílání chyb v propojení eshopu.

        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

        Hlaseni%20o%20chybach

        Notifikace pro plátce

        Informace o založení platby

         Ve chvíli založení platby je systémem automaticky vygenerována zpráva a odeslána na e-mail plátce.Informace%20o%20zalo%C5%BEen%C3%AD%20platby%201

        Podrobnosti o zprávě

        OdesílatelComgate - payments@comgate.cz
        Příjemcee-mail plátce
        Předmět e-mailuPlatba - www.urlobchodu.cz - AXZL-FFPG-KRGM
        Příloha e-mailuBez příloh

        Nastavení těchto notifikací lze změnit v Klientském portálu > záložka Integrace > Propojení obchodu > Notifikace pro zákazníky.Informace%20o%20zalo%C5%BEen%C3%AD%20platby%202

        Vrácení peněz 

        Standardně jsou finanční prostředky vráceny plátci stejnou cestou, jakou byla platba provedena (např. zaplatil-li zákazník za zboží platební kartou, budou mu prostředky vráceny na stejnou platební kartu). V takovém případě není notifikace zasílána. Může však nastat situace, kdy není možné plátci touto cestou peníze vrátit (např. došlo k expiraci použité platební karty). V takovém případě je plátci zaslán e-mail, ve kterém je vyzván k zadání čísla bankovního účtu, na který mu budou refundované prostředky vyplaceny.

        Vr%C3%A1cen%C3%AD%20pen%C4%9Bz

        Podrobnosti o zprávě

        OdesílatelComgate - payments@comgate.cz
        Příjemcee-mail plátce
        Předmět e-mailuPlatba - www.urlobchodu.cz - AXZL-FFPG-KRGM
        Příloha e-mailuBez příloh
        Zasílání těchto zpráv není možné vypnout. 

        Časté otázky

        Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?
        Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 6. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování najdete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

        Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?
        Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“.
        Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“.
        Více informací v protokolu API.

        Co na vyúčtování znamená „ruční pohyb“?

        Ruční pohyb je označení pro položku v denním vyúčtování, která vyžadovala ruční zásah pracovníka Comgate (např. refundace v případě, kdy obchod neměl dost prostředků na její automatické provedení).  

        Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?
        Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi.
        Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že vám budeme vyplácet celé částky každý den a k vyrovnání poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury.
        Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.

        Službu lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.

        Na jaký e-mail jsou odesílány notifikace plátci?

        Zprávy jsou zasílány na adresu, která byla zadána plátcem při založení platby v e-shopu.


        Byl tento článek užitečný?

        What's Next
        Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
        First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
        Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
        Enter a valid email
        Enter a valid password
        Your profile has been successfully updated.