Návod k použití
Klientský portál je zákaznický webový portál, díky kterému máte úplný přehled o všech vašich platbách, které proběhly přes platební bránu či platební terminál a nejen to.
Pomocí Klientského portálu můžete:
- zobrazit transakce pro vybrané časové období
- ověřit stav platby
- dohledat vyúčtování
- analyzovat údaje a exportovat je do formátu CSV
- spravovat a přidávat uživatele, kteří mohou vidět různé typy informací o vašem obchodě
- provést technické nastavení
Klientský portál je rozdělený do tří sekcí:
- Platby
- Integrace
- Kontakty
Platby
V sekci Platby naleznete přehledy všech plateb a refundací, bankovní převody, měsíční vyúčtování, EET účtenky a případné pohledávky. Navíc je zde možnost ručního založení platby.
Nová platba
Nový odkaz k platbě vygenerujete v sekci Platba > Nová platba.
Po vyplnění názvu obchodu, částky, měny, e-mailu plátce a ID klienta se vám vygeneruje platební odkaz, který můžete zkopírovat a odeslat zákazníkovi do emailu, chatu, messengeru či SMS. O úspěšném dokončení platby se dozvíte e-mailem nebo přes API.
Platby založené pomocí Klientského portálu najdete v záložce Platby zákazníků pod filtrem Založení platby > Klientský portál.
Platební odkaz lze využít v situaci, kdy zákazník provede objednávku přes e-mail, telefon, chat nebo jiným způsobem mimo váš e-shop a také v případě úpravy již proběhlé objednávky.
Platby zákazníků
Přehled všech transakcí naleznete v sekci Platby zákazníků. Pro dohledání konkrétních plateb použijte následující identifikátory:
- Období - umožňuje zvolit časový interval, ve kterém platba proběhla.
- Stav
- očekávaná – platba ještě nebyla uhrazena, zboží či službu zatím neposkytujte
- nezaplacená – platba byla zrušena či zamítnuta, zboží neposkytujte
- zaplacená – platba je potvrzená, zboží můžete poskytnout
- převedená – zaplacená platba, která už byla zaslána na váš bankovní účet
- předautorizovaná - částka platby je blokována na účtu plátce
- ID terminálu - jedná se číslo, pod kterým je registrován terminál. Naleznete ho na stvrzence. Zároveň ho spolu s MID (merchant ID) předávají stravenkové společnosti pro aktivaci stravenek. Při jakékoliv komunikaci s námi je toto ID potřeba. Zvláště pokud máte více terminálů.
- Refundace - platby, u kterých jste provedli refundaci.
- Storno - naleznete zde stornované platby e-shopem nebo zákazníkem.
- Založení platby - jedná se o platby založené e-shopem přes API nebo ručně založené v klientském portálu.
- Comgate ID - 12místný unikátní kód přidělený ke každé transakci, který využijete pro ověření platby.
- ID od klienta - může se jednat o číslo objednávky e-shopu, číslo faktury nebo variabilní symbol e-shopu dle vašeho výběru. Toto ID se je předáváno přes API v parametru refId.
- VS platby - variabilní symbol transakce vytvořený platební bránou
- Label - krátký popis produktu. V API dokumentaci odpovídá parametru label.
- Metoda - zobrazuje platební metodu, která byla při platbě využita: ePlatba+ (zrychlený bankovní převod), ePlatba (obyčejný bankovní převod), karta online (na platební bráně), karta terminál, nezadáno.
- Měna - lze filtrovat jen pokud máte nastavenou platbu ve více měnách.
- Částka
- E-mail plátce
Vlevo nad jednotlivými transakcemi je možnost si stáhnout výpis se zobrazenými transakcemi podle zadaného filtru.
Každý řádek s transakcí má vpravo možnost zobrazit si detail platby, provést její refundaci nebo generovat pro danou transakci platební odkaz pro zaslání zákazníkovi.
Refundace
Refundace je vrácení zaplacené částky v plné či částečné výši plátci/zákazníkovi e-shopu. Pod touto záložkou najdete kompletní přehled zadaných refundací, který je možné filtrovat obdobně jako platby zákazníků.
Stavy refundací:
- Čeká na potvrzení platby - nastává v případě, že byl požadavek zadán na platbu ve stavu Očekávaná. Tato platba musí být nejprve přepnuta do stavu Zaplacená, aby bylo možné refundaci provést.
- Čeká na dostatek financí - platební brána v tuto chvíli neeviduje dostatečnou výši příchozích transakcí (ve výši refundované částky). Refundace bude provedena, až proběhne dostatečné množství transakcí
- Čeká na realizaci - probíhá předání požadavku karetnímu zpracovateli.
- Prováděná - karetní zpracovatel přijal požadavek. Refundace však ještě nebyla provedena.
- Provedená - karetní zpracovatel potvrdil, že dojde k připsání peněz na kartu Plátce.
- Stornovaná - refundace byla na žádost Obchodníka stornována nebo vypršel časový limit 14 pracovních dní na realizaci refundace.
- Zamítnutá - refundace byla odmítnuta vydavatelskou bankou.
Převody na bankovní účet
Přehled denních hromadných převodů na váš bankovní účet. V případě, že využíváte platební bránu ve více měnách, je vám každá měna převedena zvlášť. Stejně tak jsou vám samostatně převedeny prostředky z platebního terminálu. Při kliknutí na jednotlivé řádky se vám zobrazí výpis všech transakcí zahrnutých do daného převodu. Denní výpisy můžete stahovat ve formátu CSV, ABO a PDF.
Vyúčtování
Ve vyúčtování lze dohledat měsíční rozpisy převodů na váš bankovní účet ve formátu PDF a CSV. Měsíční vyúčtování v PDF se skládá z převodů plateb zákazníkovi za konkrétní měsíc. V souboru CSV jsou k dispozici i konkrétní platby zákazníků.
Pokud hradíte poplatky z transakcí a měsíční poplatek pomocí faktury, naleznete zde i přehled faktur pro každou měnu zvlášť.
Pohledávky
V záložce Pohledávky naleznete případné neuhrazené měsíční poplatky. Měsíční poplatek za správu platební brány se strhává automaticky z příchozích transakcí. Pokud je záložka prázdná, máte veškeré poplatky uhrazeny.
Daňový doklad bude vygenerován po uhrazení veškerých pohledávek.
EET účtenky
Přehled všech účtenek zaevidovaných do systému EET. V detailu platby jsou vidět údaje, které byly dané platbě přiděleny v souvislosti s evidencí EET (FIK, PKP, BPK), a údaje, které byly zaslány do EET.
V klientském portálu platební brány také lze ručně zadat účtenku pro zaevidování do EET. V tomto rozhraní lze také účtenku stornovat.
Integrace
Sekce Integrace obsahuje záložky Nastavení obchodu, Správu uživatelů a Testovací platby.
Nastavení obchodu
V Nastavení obchodu jsou zobrazeny veškeré povolené platební metody. Můžete nastavit expiraci platby a změnit kontaktní údaje. Zároveň zde naleznete údaje pro propojení platební brány a nastavení EET. Pokud jste uživatel platformy Shoptet, můžete zde změnit stavy plateb.
Platební metody
Zde můžete nastavit expiraci platby a dynamickou expiraci platby.
Zároveň zde naleznete přehled nastavených bankovních účtů pro povolené měny a přehled platebních metod, které můžete využívat na vašem e-shopu.
Kontaktní údaje
Zde je třeba nastavit e-mailové adresy pro průběžné zasílání informací o platbách, e-mail pro zasílání chyb v propojení platební brány s e-shopem a e-mail pro hromadné výpisy plateb. Kromě e-mailové komunikace, informace o platebních transakcích předáváme prostřednictvím API.
Pro změnu ostatních kontaktních údajů prosím kontaktujte naši zákaznickou podporu.
Propojení obchodu
V Propojení obchodu nastavíte parametry pro komunikaci přes API. Naleznete zde identifikátor propojení obchodu, heslo, návratové URL a povolení IP adresy. V případě, že využíváte jednu z podporovaných e-shop platforem, způsob zadání bude individuální dle vašeho poskytovatele.
Nastavení EET
Pro nastavení EET vyplňte požadované údaje včetně souboru s certifikátem a heslem.
Správa uživatelů
Přístupy do klientského portálu je možné zřídit pro neomezené množství uživatelů. Nového uživatele přidáte v sekci Integrace > Správa uživatelů. Při vytváření nového uživatele je potřeba zadat jeho jméno, email a přidělit mu jednu z rolí:
- Správce organizace – přístup do všech sekcí, možnost zakládat další uživatele
- Uživatel – přístup do všech sekcí, nemůže však přidávat nového uživatele
- Tester – přístup pouze k editaci propojení platební brány a náhled na technickou dokumentaci
- Refundace plateb – přístup k platbám a přehledu zadaných refundací
Testování
Pro testování nastavíte parametr „test“ na hodnotu „true“ při založení platby. V rámci testování není plátce směrován do žádné ze zapojených bank. Pro testování zaplacení, resp. nezaplacení plateb, je k dispozici tzv. virtuální provider (banka). V klientském portálu pak jsou k dispozici i výpisy testovacích plateb, nastavení propojení e-shopu a logy komunikace.
Testovací platby
V sekci Integrace > Testování > Testovací platby naleznete přehled veškerých plateb, které vznikly během testování platební brány, ale reálně se nestrhly z bankovního účtu.
U plateb ve stavech PAID a PENDING zkontrolujte, zda výpis komunikace obsahuje alespoň 4 záznamy, tj. 2 záznamy pro založení platby (REQUEST a RESPONSE) a 2 záznamy pro ověření stavu platby (REQUEST a RESPONSE). Pokud je neobsahuje, znamená to, že e-shop stav platby neověřuje. Pro simulaci přechodu platby ze stavu PENDING na PAID nebo CANCELLED je možné použít tlačítko v detailu platby.
Testovací logy
V případě špatně založené testovací platby zde naleznete veškerý přehled chybových hlášek (logů chyb).
Např.: neakceptovaný stav platby, zakládání plateb skrz nepovolené metody, zakládání plateb z nepovolené IP adresy.
Kontakty
V sekci Kontakty jsou uvedeny kontaktní údaje naší společnosti a kontakty vaší společnosti. Jedná se o spojení na kontaktní osobu, název společnosti, IČ, adresa sídla společnosti, fakturační adresa, telefon a e-mail. Pokud by došlo ke změně některých z údajů, prosím obraťte se s žádostí o změnu na zákaznickou podporu.