O platebních metodách
Platební brána poskytuje širokou škálu platebních metod. Jejich široká nabídka napomáhá k vyššímu počtu dokončených plateb.
Přehled platebních metod
Platby kartou – přijímáme platební karty VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro.
Apple Pay – na platební bráně je možné zaplatit pomocí Apple Pay. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Google Pay – platební brána podporuje také Google Pay, tedy platbu kartou uloženou v Peněžence Google.
Bankovní převody – platební brána umožňuje online bankovní převody všech významných bank v Česku, na Slovensku a v Polsku, celkem kolem 50 bankovních domů.
PSD2 platba – bankovní převod s okamžitým potvrzením provedení. Platební brána jej umožňuje na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2366 (Payment Services Directive) prostřednictvím společnosti kevin.
QR platba – jeden z nejrychlejších způsobů provedení platby na desktopu. Zákazník načte QR kód mobilním telefonem a platbu provede v mobilním bankovnictví.
Odložená platba – zákazník e-shopu má možnost nakoupit ihned, zaplatit později. Odložení platby až o 30 dnů je bezúročné. E-shop získá prostředky ihned po nákupu.
Platba na tři splátky bez navýšení – zákazník si může rozložit platbu za nákup na tři měsíční splátky bez poplatku. E-shop obdrží celou částku okamžitě.
Splátkový prodej – zákazník si může zvolit počet a výši jednotlivých splátek podle podmínek poskytovatele. E-shop obdrží celou částku okamžitě.
Časté otázky
Kdy se dozvím, že platba proběhla?
Informaci o dokončení platby dostanete e-mailem na základě přijatého avíza od banky – v případě platby kartou do 30 minut, u online bankovního převodu do 2 hodin a u standardního bankovního převodu přibližně do 2 dnů. Stav platby můžete kontrolovat také v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků.
Jak rychle obdržím peníze na bankovní účet?
Platby odesíláme každý všední den. Přesný termín připsání platby na váš účet závisí na bance, u které je účet vedený. Obvyklá lhůta je do 2 pracovních dnů.
Kde si mohu zkontrolovat jednotlivé transakce?
Veškeré transakce najdete přímo v Klientském portálu v sekci Platby > Platby zákazníků. Pokud využíváte účetní systém, který je s platební bránou propojený, vše můžete automatizovat a kontrolovat rovněž přímo v něm.
Jaká je minimální výše pro založení platby?
Výše transakce musí být minimálně 1 CZK; 0,1 EUR; 1 PLN; 100 HUF; 1 USD; 1 GBP, 5 RON.
Co se stane, když se klientovi nepodaří platbu dokončit?
S každou založenou platbou odchází plátci notifikace, na základě které se může k platbě vrátit do doby expirace platby. V notifikaci klient obdrží rovněž odkaz k platbě s možností změny platební metody a jejího dokončení.
Do kdy je platební odkaz aktivní?
Platební odkaz zůstává aktivní do vypršení expirace platby. Po celou dobu může plátce platbu dokončit. Platba se po vypršení časového limitu přepne do stavu „nezaplacená“. Dobu expirace si můžete zvolit přímo v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodu > Platební metody.
Výchozí doba expirace je pro všechny platby nastavená na 7 dnů a lze ji libovolně měnit.
Co když klient zaplatí měnou, kterou v platební bráně nemám povolenou?
I v takovém případě může klient na vašem e-shopu nakoupit. Pokud klient platí podporovanou kartou, zaplatí měnou, v níž je veden účet platební karty. V takovém případě převod do dané měny provádí domácí banka klienta v rámci vlastního aktuálního kurzu.
Příklad: Klient s kartou vydanou v Česku uskuteční nákup na e-shopu, kde je jedinou měnou euro. Klient zaplatí v eurech, jeho domácí banka zprostředkuje převod měny dle stávajícího kurzu. Majiteli e-shopu přijde transakce již standardně v EUR.
Jaký je rozdíl mezi online a standardním bankovním převodem?
U online bankovního převodu je zákazník přesměrován do internetového bankovnictví své banky. Po přihlášení pouze potvrdí platbu s již předvyplněnými údaji. Potvrzení o platbě proběhne do 2 hodin.
U standardního bankovního převodu se zákazník musí přihlásit do svého internetového bankovnictví a vyplnit vygenerované údaje do bankovního příkazu ručně. Potvrzení o platbě pak proběhne obvykle do 2 dnů.
Online bankovní převody nabízíme u těchto bank: Česká spořitelna, ČSOB, Era, Komerční banka, mBank, UniCredit Bank, Raiffeisen Bank a Fio banka.
Co jsou PSD2 platby?
Provedení platby, které vychází ze směrnice Evrpského parlamentu a Rady (EU) 2015/2366 o platebních službách na vnitřním trhu. Plátce při provedení PSD2 platby uděluje třetí straně souhlas k tomu, aby platbu zadala za něj. Výhodou oproti standardnímu bankovnímu převodu je, že potvrzení o provedení platby proběhne do 2 hodin i u bank, které nepodporují online bankovní převod. Comgate na provádění PSD2 plateb spolupracuje se společností kevin., která působí na základě evropské licence platební instituce notifikované u ČNB. Ta garantuje bezpečnost této platební metody.
Mohu si nastavit více účtů pro jednotlivé e-shopy?
Standardně je v systémech Comgate přednastaven jen jeden účet pro vybíjení CZK a EUR. Přejete-li si, aby se bankovní spojení pro vaše obchody odlišovala, tedy aby byly platby zasílány na různé CZK nebo EUR účty, je nejdříve nutné provést úpravu na úrovni implementace. Identifikátor se předává prostřednictvím parametru „account“. Zvolte si pro každý účet odlišný identifikátor a následně ho s daným číslem účtu zašlete na e-mail podpora@comgate.cz.
Mohu poslat odkaz na platbu?
Ano, tuto možnost mají všichni naši klienti s aktivní platební bránou. Odkaz můžete vygenerovat přímo v Klientském portálu v sekci Platby > Nová platba a následně zaslat klientovi.
Co je opakovaná platba a k čemu slouží?
Funkce Opakovaná platba vám umožní nastavit se zákazníkem pravidelnou platbu za služby – ve stejné částce pravidelně každý měsíc nebo v jiném zvoleném období. Služba primárně slouží například pro pravidelné platby předplatného nebo členství v klubech.
První platba probíhá standardně, a pokud zákazník potvrdí souhlas s opakovanými platbami, následné platby již probíhají na pozadí bez nutnosti vyplňovat údaje o platební kartě. Více informací k nastavení opakované platby naleznete zde. Opakovaná platba se aktivuje pomocí protokolu API.
Tato funkce podléhá schválení, není proto dostupná automaticky pro všechny klienty.
Jak nakládáte s daty z platebních karet?
Comgate coby platební instituce podléhá detailnímu dohledu ČNB a splňuje přísná kritéria pro nakládání s platebními údaji. Platbu kartou pouze zprostředkovává, plátce zadává její údaje v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky.
Pravidla pro nakládání s osobními údaji
Které internetové prohlížeče jsou s platební bránou kompatibilní?
Platební brána Comgate funguje na všech běžných internetových prohlížečích.
TIP: Pokud plátce používá některý z podporovaných prohlížečů, a přesto se mu nedaří platbu dokončit, je možné, že správnému fungování brány brání cookies nebo některé z rozšíření (addons). V takovém případě radíme zkusit buď anonymní mód nebo rovnou jiný prohlížeč.