Platby a výpisy
    • Pdf

    Platby a výpisy

    • Pdf

    Shrnutí článku

    Platby zákazníků převádíme na váš účet každý všední den po odečtení transakčních poplatků v jedné souhrnné částce. Pokud využíváte vícero měn, převádíme úhrnnou výši transakcí za každou měnu zvlášť.

    Detail bankovního převodu

    U převodů v CZK naleznete ve zprávě pro příjemce souhrnnou informaci o objemu plateb, poplatků, vratek a splátek. U bankovních převodů v EUR najdete tyto informace v poli „remittance info“ neboli informace o převodu.

    Detail%20bankovn%C3%ADho%20p%C5%99evodu

    Denní vyúčtování

    Každý pracovní den v ranních hodinách přicházejí na vaši e-mailovou adresu zprávy se soubory obsahujícími hromadné výpisy plateb. Tyto výpisy podrobně popisují všechny platby, které byly bankovním převodem provedeny v předchozím pracovním dni.

    Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

    • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech

    • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru

    • PDF – účetní doklad

    Veškerá denní vyúčtování si rovněž můžete stáhnout v Klientském portálu v sekci Platby > Převody na BÚ, případně pomocí API.

    Denn%C3%AD%20vy%C3%BA%C4%8Dtov%C3%A1n%C3%AD

    Podrobnosti o zprávě

    Odesílatel

    platby-podpora@comgate.cz

    Příjemce

    Obchodník

    Předmět e-mailu

    Bankovní převod var. symbol: {nazevObchodu}

    Příloha e-mailu

    Denní výpis o bankovním převodu

    E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

    Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

    Měsíční vyúčtování

    Každý měsíc přicházejí na vaši e-mailovou adresu soubory obsahující souhrn bankovních převodů za jednotlivé pracovní dny.

    Soubory v příloze e-mailu naleznete ve formátech:

    • CSV – soubor vhodný k automatickému zpracování v informačních systémech

    • ABO – formát vhodný k automatickému importu do účetního softwaru

    • PDF – účetní doklad

    Měsíční vyúčtování se generuje do 6. dne následujícího měsíce a najdete ho v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

    Mesicni%20vyuctovani

    Podrobnosti o zprávě

    Odesílatel

    platby-podpora@comgate.cz

    Příjemce

    Obchodník

    Předmět e-mailu

    Comgate | PDF výpisy k bankovním převodům

    Příloha e-mailu

    Měsíční výpis bankovních převodů

    E-mailovou adresu, na kterou mají být výpisy zasílány, nastavíte v Klientském portálu > záložka Integrace > Kontaktní údaje > e-mail pro hromadné výpisy plateb.

    Zasílání těchto zpráv není možné vypnout.

    Vzorové soubory ke stažení

    Platební brána:

    ukázkový CSV soubor

    ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

    ukázkový ABO soubor se souhrnným poplatkem

    ukázkové denní vyúčtování v PDF

    ukázkové měsíční vyúčtování v PDF

    ukázkové měsíční vyúčtování v CSV

    Platební terminál:

    ukázkový CSV soubor

    ukázkový ABO soubor s jednotlivými poplatky

    ukázkový ABO soubor se souhrnnými poplatky

    ukázkové denní vyúčtování v PDF

    ukázkové měsíční vyúčtování v CSV

    Položky rozpisu plateb

    Níže naleznete vysvětlení položek na vašem vyúčtování.

    Transakční poplatek se řídí platným ceníkem, který máte nastavený u Comgate. Tento poplatek se skládá z transakčních nákladů, které najdete ve svém vyúčtování. Jejich součet však vždy odpovídá nastavenému ceníku.

    Potvrzená částka – částka realizované transakce (výše zákazníkovy objednávky).

    Převedená částka – částka, která je e-shopu standardně zaslána na bankovní účet (ponížená o poplatek z transakce).

    Poplatek celkem – poplatek, který se řídí nastaveným ceníkem a který je ve vyúčtování rozložen na následující položky:

    • Poplatek mezibankovní (Interchange fee) – poplatek, který dostává vydavatel platební karty

    • Poplatek asociace (Scheme fee) – poplatek, který z transakce obdrží karetní asociace.

    • Poplatek zpracovatel (Acquirer fee) – poplatek, který si účtuje zpracovatel transakce

    Typ karty – v rámci platby kartou rozlišujeme 4 typy karet:

    • EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané v ČR a EU

    • EU UNREGULATED – neregulované karty vydané v ČR a EU

    • NON EU CONSUMER – spotřebitelské karty vydané mimo EU

    • NON EU BUSINESS –  Business karty vydané mimo EU

    Merchant – identifikátor e-shopu najdete v Klientském portálu v sekci Nastavení obchodů a Propojení obchodu.

    Datum založení – den, kdy byl plátce přesměrován z nákupního košíku e-shopu na platební bránu.

    Datum zaplacení – den, kdy banka potvrdila realizaci platby.

    Datum převodu – den vyplacení hromadného převodu transakcí.

    Měsíc fakturace – měsíc, ke kterému se platba vztahuje účetně.

    ID Comgate – 12místný kód, unikátní identifikace platby.

    ID od klienta – párovací symbol, díky kterému identifikujete zboží a zákazníka, který si ho objednal (např. číslo objednávky, číslo zákazníka apod.). V rámci protokolu API se jedná o parametr RefId, který systém posílá při založení platby.

    Produkt – libovolný identifikátor produktu, který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,name”.

    Popis – krátký popis produktu (1–16 znaků), který předává váš systém při založení platby pod parametrem ,,label”.

    Variabilní symbol platby – variabilní symbol přiřazený k dané platbě. 

    Variabilní symbol převodu – variabilní symbol hromadného převodu.

    Časté otázky

    Kdy mi přijde měsíční vyúčtování?

    Měsíční vyúčtování posíláme nejpozději k 6. dni v měsíci na váš registrovaný e-mail. Zároveň měsíční vyúčtování najdete k tomuto datu i v Klientském portálu v sekci Platby > Vyúčtování.

    Jak spárovat VS s ID objednávky klienta?

    Platby vám zasíláme pod naším variabilním symbolem. Pro párování transakcí s danou objednávkou (váš interní VS) však lze použít parametr refID, který se zobrazuje v souboru .CSV v kolonce „ID od klienta“. Pokud si přejete slovní popis ve sloupci „Produkt“ .CSV, zadejte v nastavení údaj „name“. Více informací v protokolu API.

    Co na vyúčtování znamená „ruční pohyb“?

    Ruční pohyb je označení pro položku v denním vyúčtování, která vyžadovala ruční zásah pracovníka Comgate (např. refundace v případě, kdy obchod neměl dost prostředků na její automatické provedení).

    Jaký je rozdíl mezi 100% a běžným vyplácením?

    Standardně mají všichni naši zákazníci nastavené vyplácení plateb na denní bázi. Na žádost klienta lze nastavit 100% vyplácení, což znamená, že vám budeme vyplácet celé částky každý den a k naúčtování poplatků dojde 1x měsíčně v souhrnu formou vystavené faktury. Tato služba je však zpoplatněna sazbou 0,1 %. O to bude navýšena hodnota poplatku za transakci.

    Službu lze nastavit od prvního dne následujícího kalendářního měsíce.


    Byl tento článek užitečný?

    What's Next
    Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
    First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
    Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
    Enter a valid email
    Enter a valid password
    Your profile has been successfully updated.