Spropitné
Pokud chcete, aby vaši zákazníci měli možnost zanechat vám za vaše služby spropitné, můžete využít funkci zadávání spropitného přímo na terminálu.
Aktivace funkce
Chcete-li aktivovat funkci spropitného, kontaktujte naši zákaznickou podporu.
Většina terminálů nainstaluje novou funkci automaticky během následujících 30 minut od její aktivace zákaznickou podporou.
Pokud se tak nestane, proveďte stažení nové konfigurace terminálu ručně podle postupu zde.
Druhy spropitného
Na terminálu si můžete nechat nastavit jednu z těchto variant zadávání:
celou částkou
procentem ve výši 5 %, 10 % nebo 15 %
procentem ve výši 10 %, 15 % nebo 20 %
Zadávání spropitného celou částkou je dostupné i v případě, že máte aktivovanou jednu z variant zadávání procentem.
Spropitné celou částkou
Při zadávání spropitného celou částkou uvedete na terminálu nejprve základní částku platby, kterou hradí zákazník, a v dalším kroku zadáte celkovou částku platby i se spropitným. Rozložení částky terminál automaticky rozpočítá a zobrazí.
Spropitné v procentech
V tomto případě můžete zákazníkovi při placení nabídnout možnost nechat spropitné v procentech z platby dle vámi nastavené varianty, a to ve výši:
5 %, 10 % nebo 15 %
10 %, 15 % nebo 20 %
Po zvolení příslušné procentuální hodnoty se na displeji zobrazí původní částka platby k úhradě i celková výše platby včetně spropitného.
Spropitné můžete zadat celou částkou, i pokud máte nastaveno zadávání procentem. V tomto případě nevolíte procentuální hodnotu spropitného, ale rovnou zadáte částku na klávesnici.
Průběh platby se spropitným
Na terminálu vyberte aplikaci Switchio Pay.
V menu vyberte položku Platba.
Zadejte částku platby, kterou má zákazník zaplatit bez spropitného. Klikněte na tlačítko Zaplatit.
V následujícím kroku zadejte spropitné:
V případě spropitného celou částkou: Zadejte celou částku platby včetně spropitného.
V případě spropitného procentem: Klikněte na ikonu s výší procenta. Částka platby se automaticky dopočítá.
Klikněte na tlačítko Pokračovat.
Zákazník přiloží kartu a provede platbu.
Ukázka zadání platby se spropitným (pozn. zadání variabilního symbolu je volitelné).
Zobrazení spropitného na účtence
Výše spropitného bude vytištěna na účtence pro obchodníka i pro zákazníka na samostatném řádku, a to v případě všech variant zadávání spropitného (pokud je zapnutý tisk účtenky na terminálu).
Zobrazení spropitného v Klientském portálu
Pokud bylo spropitné k platbě přidáno, zobrazí Klientský portál celkovou zaplacenou částku a výši spropitného, které bylo v této částce zahrnuto (spropitné musí být zadáno jedním ze způsobů popsaných výše).
V Klientském portále naleznete informace o spropitném:
v záložce Platby → Platby zákazníků (sloupec Spropitné)
v Detailu transakce
v excelovém souboru s výpisem plateb (sloupec Spropitné), který si můžete z Klientského portálu stáhnout v záložce Platby zákazníků (viz obrázek níže)
Platby se spropitným lze v Klientském portálu také filtrovat.
Výše spropitného ve vyúčtování
Ve vyúčtování není výše spropitného viditelná, vyplacená částka se zobrazuje dohromady se spropitným.