- Pdf
Shoptet
- Pdf
Prvním krokem pro aktivaci platební brány na platformě Shoptet je zakoupení Shoptet doplňku.
Uzavření smlouvy o platebních službách a ohlášení obchodu u karetních asociací může proběhnout i před zakoupením doplňku v Shoptetu. Spuštění platební brány do ostrého provozu je ale zakoupením doplňku podmíněno.
Platby v Kč
Jakmile je vaše platební brána pro konkrétní eshop (URL) aktivována, můžete se přihlásit do administrace e-shopu a v Nastavení > Doprava a platby > Způsoby platby aktivovat platební metody, které máte zasmluvněné.
Seznam veškerých zasmluvněných platebních metod najdete ve svém Klientském portálu Comgate.
Ve výchozím stavu máte platební metody dostupné ve své administraci a je na vás, abyste jednotlivé metody aktivovali pro své zákazníky. Aktivaci provedete kliknutím na tlačítko ve sloupci „Viditelnost“.
V případě on-line bankovních převodů máte dvě možnosti, jak je klientům zpřístupnit:
Aktivace on-line bankovních převodů pro jednotlivé banky zvlášť. V tom případě se zobrazí každá zvlášť i v nabídce platebních metod ve vašem e-shopu.
Volba platební metody „on-line bankovní převod“ (viz obrázek níže). Tím aktivujete všechna dostupná bankovní tlačítka. Zákazník si v e-shopu vybere tuto platební metodu a pak je při platbě přesměrován na rozcestník platební brány, kde si vybere banku, kterou chce pro platbu prostřednictvím internetového bankovnictví použít.
Platby v cizích měnách
V platební bráně lze platit i v jiných měnách. Typicky tak mohou zahraniční zákazníci provést úhradu v měně EUR ze zahraničního bankovního účtu. Pro korektní funkčnost platební brány ve vašem e-shopu doporučujeme postupovat podle následujícího návodu.
Zprovoznění cizích měn
Prvním krokem je samotné přidání cizích měn. Shoptet umožňuje vložení dalších měn pomocí doplňku. Je tedy potřeba si rozšíření zakoupit. Otevřete si tedy stránku doplňku Cizí měny a nainstalujte si ho do svého e-shopu:
Přidání platební metody do e-shopu
Přejděte do administrace svého e-shopu. V menu přejděte na Nastavení > Základní nastavení > Měny. V pravém horním rohu už budete mít dostupné tlačítko „Přidat“.
Vložení EUR měny
V dialogovém okně vyberte požadovanou měnu a přidejte ji do svého e-shopu. Pro ukázku jsme zvolili měnu EUR.
Změna platební metody
Dále je potřeba upravit samotnou platební metodu v sekci Způsob platby. V levém menu si otevřete Nastavení > Doprava a platby > Způsoby platby. Pro nastavení pravidla u dané měny stačí kliknout na řádek s požadovanou platební metodou.
Nastavení ceníku platební metody
Po kliknutí na název platební metody se zobrazí detail platební metody, kde je níže na stránce nastavení Ceník. Doporučujeme upravit již připravenou položku, která je ve výchozím stavu nastavena na české koruny.
Úprava měny v ceníku platební metody
V dialogovém okně změňte měnu z CZK na EUR. Zajistíte tím to, že se slovenská platební metoda zobrazí pouze ve chvíli, kdy má zákazník v e-shopu vybranou platbu v eurech.
Přepínání stavu objednávek
Při předávání výsledku platby z platební brány na váš e-shop na platformě Shoptet je možné automaticky změnit stav objednávky podle vašich požadavků. Nastavení této funkce najdete v Klientském portálu v sekci Integrace > Nastavení obchodu > Stavy objednávek Shoptet.
Dvojí předávání stavu transakce
Shoptet standardně neumožňuje přeposílání stavu transakce (nemá přístupné API). Stav transakce je tak možné zjistit pouze v Shoptet administraci, což v některých případech nemusí být praktické např. pro obsluhu obchodu.
Platební brána Comgate však nabízí možnost dvojího předávání informací o stavu transakce na sekundární URL v rámci Shoptet doplňku, takže je možné zasílat stav transakce např. do externí aplikace. Informace jsou předávány standardním způsobem přes push notifikace (viz API dokumentace zde).
Díky tomu může například obsluha obchodu vidět, zda je objednávka s vyzvednutím na výdejním místě uhrazená nebo ne i bez nutnosti mít přístup do Shoptet administrace.
Pokud máte zájem o nastavení této funkce, kontaktujte naši zákaznickou podporu a zašlete ji sekundární URL adresu, na kterou chcete zasílat informace o stavu transakcí.
Přenesení poplatků (Surcharge)
Tuto službu poskytujeme pouze klientům s ceníkem Profi a Custom (individuální cenová nabídka).
Tato služba je volitelná a je třeba požádat o její aktivaci při uzavírání smlouvy. Stávající klienti se pak mohou obracet na naši zákaznickou podporu.
Více informací o službě přenesení poplatků (Surcharge) nalzenete zde.
V případě použití služby přes platformu Shoptet si obchodník nemůže u každé jednotlivé transakce směřující přes platební bránu zvolit, zda při platbě neregulovanou kartou bude ve vztahu k plátci aplikovat režim přenesení poplatků. V případě aktivace služby bude režim přenesení poplatků aplikován při platbě neregulovanou kartou u všech transakcí.
Apple Pay a Google Pay
Pro platby Apple Pay a Google Pay není možné příplatek aplikovat, proto jsou tyto platební metody ve výchozím nastavení služby pro všechny platby deaktivované. Pokud si přejete Apple Pay a Google Pay i přesto povolit, obraťte se na naši zákaznickou podporu.
Pokud zobrazujete Apple Pay a Google Pay jako samostatnou platební metodu v košíku, nezapomeňte je v případě jejich deaktivace skrýt.
V případě plateb přes Apple Pay a Google Pay budou obchodníkovi vždy účtovány poplatky dle použitého typu karty a platného ceníku klienta.
Technické nastavení
Pro správné fungování služby přenesení poplatků je nutné provést následující nastavení v administraci Shoptet.
Zaokrouhlení měny
V administraci Shoptet je nutné provést nastavení zaokrouhlení na dvě desetinná místa u měny CZK a EUR. V opačném případě se objednávka neoznačí jako zaplacená a částka na dokladech se nebude rovnat skutečné částce za platbu.
Změnu nastavení provedete v záložce Nastavení > Základní nastavení > Měny, kde proveďte toto nastavení:
Zaokrouhlení ceny produktu na e-shopu na daný počet desetinných míst: 2
Zaokrouhlování dokladů: Matematicky
Zaokrouhlení celkové ceny na dokladu na daný počet desetinných míst: 2
.png?sv=2022-11-02&spr=https&st=2025-03-22T16%3A07%3A06Z&se=2025-03-22T16%3A17%3A06Z&sr=c&sp=r&sig=VYxU4S%2FeqJc7EtMIMCV8t4q7%2FBFYuOSu1%2BtL6XoZHO4%3D)
Ukázka nastavení měny
Důležité informace
Částka v záložce “Online platební transakce”
V případě aktivované služby přenesení poplatků se při platbě neregulovanou kartou částka v záložce “Online platební transakce” na detailu objednávky neshoduje s částkou celkové objednávky, a to z důvodu technického omezení na straně Shoptet. V dané záložce se vždy zobrazuje původní částka nenavýšená o příplatek pro plátce. Pokud tedy z nějakého důvodu s touto částkou z této záložky dále pracujete například v exportech, statistikách apod., berte tuto skutečnost v potaz.
Doklad k přijaté platbě
Pokud generujete doklad k přijaté platbě na základě přijetí platby, tak se částka v tomto dokladu nebude v případě platby neregulovanou kartou, tedy aplikací příplatku, rovnat skutečné částce za platbu. Částka na dokladu k přijaté platbě se při tomto nastavení rovná původní částce nenavýšené o příplatek pro plátce. Po ručním přegenerování dokladu v administraci Shoptet se vygeneruje doklad k přijaté platbě s již správnou částkou navýšenou o příplatek.
Změnu nastavení provedete v záložce Nastavení > Objednávky > Doklady > Doklady k přijaté platbě.
.png?sv=2022-11-02&spr=https&st=2025-03-22T16%3A07%3A06Z&se=2025-03-22T16%3A17%3A06Z&sr=c&sp=r&sig=VYxU4S%2FeqJc7EtMIMCV8t4q7%2FBFYuOSu1%2BtL6XoZHO4%3D)
Ukázka nastavení dokladu v administraci Shoptet
Refundace
Refundace se po propojení Shoptetu s bránou provádí v Klientském portálu Comgate.